Zināmi pirmie Skaņu mežs’2010 mākslinieki

Festivāls Skaņu mežs – viena no nedaudzajām mūzikas norisēm Latvijā, kas piedāvā svaigāko mūzikā, notiks 9-11.septembrī, astoto gadu pēc kārtas. Kā festivāla pirmie viesi ir apstiprināti audiovizuālā izdevniecība Raster-Noton ar savu deju vakaru. Šī joprojām nepārspētā izdevniecība ap tūkstošgades miju deju mūzikā un video ienesa klīniski perfektu digitālo estētiku ar māksliniekiem kā Alva Noto (pazīstams arī kā Karstens Nikolajs), Pan Sonic un Rjodžī Ikedu – visi ir savulaik ar panākumiem viesojušies Rīgā. Pretēji daudziem datormūziķiem, Raster-Noton piedāvā iespaidīgu skatuves priekšnesumu.
10.septembrī Rīgā ar Gētes Institūta palīdzību organizētā Raster-Noton parādes vakarā būs iespēja redzēt vienu no izdevniecības trīs dibinātājiem Byetone jeb Olafu Benderu (pārējie divi ir Alva Noto un Franks Bretšneiders) un tās jaunās gvardes spilgtākos pārstāvjus – Grišu Lihtenbergeru un Aoki Takamasu. Abi iepriekšminētie kļuva aktuāli Raster-Noton kontekstā ar aizpērn iznākušo Unununium ierakstu sēriju.
Raster-Noton vakars būs kas vairāk kā koncerts – tas būs audiovizuāls inteliģentas deju mūzikas priekšnesums, jo izdevniecība ir pazīstama arī ar savām perfekti sinhronajām mūzikas un video performancēm. Viens no to autoriem ir Byetone, kas spēlē tīrus, spēcīgus un suģestējošus ritmus ar pavadošu video. Sava pēdējā albuma Death of a Typographer sakarā viņš raksta, – “Manas mūzikas primārais mērķis ir dot fizisko impulsu dejai. Mans video mērķē uz atbilstošu piedzīvojumu tīklenei, pastiprinot  muzikālo impulsu ar ritmiskām gaismas un tumsas maiņām. Savā darbā cenšos izvairīties no sarežģītības, tā vietā demonstrējot spēcīgu vizuālās un muzikālās valodas mijiedarbību.”
Savukārt Griša Lihtenbergers ir iedvesmojies no dzimtās Reinas plūduma, taču viņa mūzika skan kā blīvas un kompleksas digitālas spazmas, dziļš basu un hiphopa piesātināts digitāls fanks ar biežiem aprāvumiem un uzrāvieniem. Ar dažādām metodēm un procesiem Lihtenbergers manipulē vides ierakstus, ko viņš savācis visā pasaulē, pārveidojot tos mūzikā. Rezultāts ir plašs, kakofonisks  mūzikas spektrs no sarežģītām struktūrām līdz pat popsīgiem eksperimentiem. Pērn viņa albums Treibgut (vāciski nosaukums apzīmē ūdenī skalojošos koka gabalu) izpelnījās augstu kritisku novērtējumu.
Trešais Raster-Noton vakara mākslinieks, par perkusionistu izskolotais Aoki Takamasa ir viens no zināmākajiem japāņu elektroniskās mūzikas producentiem. Kopš 2001.gada viņu publicē  izdevniecības Fat Cat un Progressive Form un tagad paralēli arī Raster-Noton. Viņš arī strādā ar elektronikas vokālisti Tudžiko Noriko, kas savulaik uzstājusies Rīgā. Ja Lihtenbergers nedaudz atkāpjas no sterili digitālajiem standartiem, izmantojot “dzīvas” skaņas, tad Takamasa ir klasisks Raster-Noton pārstāvis, strādājot tikai ar sintētiskām skaņām un veidojot noskaņām bagātas dzīvās uzstāšanās, kas guvušas ievērojamu atsaucību.
Informācija: www.raster-noton.net/main.php, www.myspace.com/benderbyetone, www.aokitakamasa.com, http://grischa-lichtenberger.com. Drīz arī tiks pasludināti pārējie mākslinieki un biļešu pārdošana.

Skaņu mežs newsletter

Please enter a valid email address
That address is already in use
The security code entered was incorrect
Thanks for signing up