Grouper koncertā Anglikāņu baznīcā īpašais viesis būs Edgars Rubenis.


Latviešu mūziķis Edgars Rubenis iesildīs atzītās amerikāņu mūziķes Līzas Harisas, labāk pazīstamas kā Grouper, koncertu, otrdien, 13. martā Rīgā.
Kopš 2010. gada vasaras Edgars Rubenis, kas pazīstams kā grupas Mona de Bo ģitārists, darbojas arī kā solomākslinieks. Iztikdams bez īpašiem skatuves segvārdiem un saglabādams sev ierasto instrumentu – elektrisko ģitāru, Rubenis darbojas eksperimentālās / avangarda mūzikas laukā, iedvesmu smeļoties no tādiem māksliniekiem kā Orena Ambarči (Oren Ambarchi), Keidži Haino (Keiji Haino) un Dereka Beilija (Derek Bailey), kā arī akadēmiskās mūzikas avangardistiem Džinačinto Ščelsi (Giacinto Scelsi), Mortona Feldmana (Morton Feldman), Elenas Fulmanes (Ellen Fullman), Rubenis savā mūzikā kā galveno mediju izmanto skaņu, nevis harmoniskās un melodiskās secības. Pēdējā laika aktuālākās sadarbības Rubenim bijušas ar tādiem krievu avangarda mūziķiem kā Ilja Belorukovs un Aleksejs Borisovs, kā arī biežo Skaņu meža viesi Arturas Bumsteinas.
Atgādinām, ka Uzstāšanās notiks turnejas Violet Replacement ietvaros. Grouper mūziku raksturo gan dream pop liegās skaņas, gan īpaša mīlestība pret sapņainām un citpasaulīgām skaņu vidēm, kas ļauj viņas mūzikai ceļot no saldi ēteriskām indie balādēm līdz viegli trokšņainiem, smeldzīgi nervoziem skaņu sapņiem. Koncerts, saskaņā ar mākslinieces vēlmi, notiks dievnamā – Anglikāņu baznīcā.
Grouper mūziku ir viegli pielīdzināt tādu mākslinieku kā Cocteau Twins vai EMA daiļradei, taču Harisas labpatika pret ambientiem shoegaze noskaņojumiem un skaistā, tīrā balss nostāda pašas daiļradi žanrā, ko žurnāls The Wire apzīmējis kā mordant ambient song. 2008. gadā portāls pitchfork.com nosauca Grouper albumu Dragging a Dead Deer Up a Hill par vienu no 50 gada labākajiem ierakstiem.
2011. gadā Grouper izdeva albumu ‘’AIA’’ divās daļās, proti, platēs ‘’Alien Observer’’ un ‘’Dream loss’’. Abi tematiski līdzīgie ieraksti izpelnījušies labas kritiķu atsauksmes, un par vienu no to galvenajiem nopelniem izdevumu sakarā tikusi nosaukta Harisas spēja apvienot narkotiski apdullinošu skaņu dreifēšanu ar izteiktu dziesminieces talantu. Tāpat albumu recenzijā iepriekš minētais portāls pitchfork.com raksta, ka Grouper mūzikai piemīt mūsdienās reti sastopama īpašība ‘’klausītāju vest tālos ceļojumos’’.
Šogad festivālam Skaņu mežs paliek desmit gadi, un Grouper uzstāšanās iezīmē jubilejas gada svinīgo aktivitāšu sākumu. Grouper Rīgas koncerts būs vienīgais Baltijas valstīs.
Biļetes ir nopērkamas Biļešu servisa tirdzniecības vietās vai interneta vietnē www.bilesuserviss.lv. Biļešu cena ir 7 lati, pērkot iepriekš, taču 8 lati pie ieejas. Vietu skaits nelielās ietilpības dēļ ir ierobežots līdz 250 vietām.
Norises vieta un laiks: Anglikāņu baznīca, Anglikāņu iela 2a, 13.marts. Sākums: 20:00

Share Button

8 thoughts on “Grouper koncertā Anglikāņu baznīcā īpašais viesis būs Edgars Rubenis.

  1. Ļoti sūdīgs koncerts. Skaņa bija slikta, es sēdēju baznīcas vidū, un likās, ka klausos kaut kur tālumā ieslēgtu maģīti. Un uzstāšanās bija garlaicīga. Iespaidu iespējams druscīt glābtu, ja aparatūra un skaņa būtu jaudīgāka, bet šādi – FAIL.

    P.S. Tas, ka šajā vietnē katru reizi jānorāda e-pasts ir ļoti kaitinoši un n-tās reizes jau ir atturējis no komentēšanas vēlmes. Jums fīdbeks nemaz nav vajadzīgs?

  2. Tā klusā skaņa bija Grouper uzstādījums. Mēs iebildām, bet viņa nevēlējās palielināt to, atbildot, ka tas atbilst skaņdarba Sleep idejai – grimšanai miegā. “Maģītis” ir precīzs novērojums – viņa cita starpā izmanto kā skaņas avotu 6 lenšu kasetniekus, ko miksē.

  3. Dārgais Skaņu Mežs,
    Kas tad notika ar Lizas ģitāru un pašas balsi??
    Ja bija sākotnēji paredzēts ambientais sets bez vokāliem,varējāt taču to paziņot laicīgi,lai nebūtu laiks un nauda jāterē šo pasākumu apmeklējot. Vai arī paši bijāt pārsteigti par šo “grimšanu miegā”?

  4. Karlo,
    Bijām arī paši pārsteigti – nezinājām, ka Grouper neizmantos dzīvos vokālus. Īsi pirms koncerta viņa pastāstīja, ka neizmantos ģitāru, bet lenšu semplus, taču semplējusi viņa ir vienmēr un neienāca prātā, ka tas būs bez vokāliem. Cik nu telpas aizmugurē dzirdēju koncertam sākoties, viņa kaut ko arī stāstīja publikai par uzstāšanās ideju, taču saklausīju maz, jo viņa runāja klusi. Pēc koncerta viņa man izskaidroja savu ideju par miegu un trauslo skaņu un es personīgi to intuitīvi uztvēru arī koncerta laikā, bet saprotu, ka šis jaunais eksperiments nebija tas, ko daudzi no viņas gaidīja.

    Viestarts, Skaņu meža vārdā

  5. Paldies par info,Viestart!
    Tātad Grouper pārsteidza mūs visus…

  6. Koncerts bija ļoti labs. Arī vieta super. Manuprāt nepārspīlētā skaņa bija ļoti piemērota pirmslieldienu laikam. Tas, kas varbūt nebija ok, bija tas, ka koncerts sākās ar pamatīgu novēlošanos. Tiem, kam laika daudz problēmu nav, bet man kā cilvēkam, kurš dzīvo laukos ir svarīgi visu izplānot. Paši saprotat, laukos oriģinālas, labas un nekomerciālas mūzikas koncerti gandrīz nenotiek, tāpēc jābrauc uz Rīgu. Novēlu organizatoriem realizēt visas šī gada ieceres, un protams ļoti gaidu lielo festivālu.

  7. “Cik nu telpas aizmugurē dzirdēju koncertam sākoties, viņa kaut ko arī stāstīja publikai par uzstāšanās ideju, taču saklausīju maz, jo viņa runāja klusi.”

    Kā jau teicu, sēdēju telpas vidū un arī neko nedzirdēju no viņas teiktā. Ne velti kāds apmeklētājs skaļi teica, ka “We do not hear what you are saying”(un darīja pareizi, gan krietni par vēlu). Varētu jau domāt, ka tas piederās pie konceptuālās idejas par “miegu un trauslo skaņu” vai kaut kādas stilīgas introversijas, bet man tas izskatījās vnk pēc neprofesionalitātes, tāpat kā padarīt visu koncertu lielai daļai publikas par praktiski nesaklausāmu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *