Skaņu Mežā spēlēs psihedēliskā melnmetāla grupa Liturgy

Pirmā melnmetāla grupa, kas patiesi iemieso Ņujorkas rēgus – tā par jauno un daudzsološo Bruklinas metāla grupu Liturgy, kas 11.septembrī spēlēs Skaņu mežā, raksta laikraksts Village Voice, paskaidrojot, ka viņi spēlē metālu it kā tas būtu minimālistu mākslas-dzīves-reliģijas projekts Ņujorkas drone meistaru Glena Brankas, Rīza Četema un La Montes Janga ansambļa Dream Syndicate tradīcijā. Savukārt Aquarius Records uzskata, ka Liturgy dziesmas izklausās kā Arvo Perta kompozīcijas melnmetāla grupai, nosaucot viņu debijas albumu Renihiliation par vienu no labākajiem metāla albumiem 2009.gadā. 

Liturgy, ko tās līderis un vokālists Hanters Hants-Hendrikss dēvē par “transcendentālo melnmetālu”, atšķiras no vairums melnā metāla grupām savā attieksmē. Melnais metāls bieži tiek asociēts ar nihilismu un dēmoniem. Taču Liturgy dzīvi svin. Ne velti albums saucas Renihiliation – nihilisma atsaukums, un viena no dziesmām – Ecstatic Rite jeb Ekstāzes rituāls. Arī viņu āriene ir metāla grupām neraksturīga – piemēram, puiši uzstājas parastās drēbēs, nav tetovēti un visumā pieiet ekstrēmajam metālam atvērti kā jauna, aizrautīga garāžroka grupa. Viņi visi ir izglītoti mūziķi, kas spēlē arī citos, ar melno metālu nesaistītos projektos – piemēram, Gregs Fokss ir arī Dena Dīkona bundzinieks. Īsi sakot, Liturgy ir viena no tām grupām, kas metālu atdara plašākai neatkarīgās mūzikas auditorijai caur savu atvērto skanējumu un attieksmi. 

Liturgy atgriežas indie melnmetāla klasikā caur disonējošajām ģitārām un viesuļveida perkusiju partijām, taču tai pat laikā skan jauni, pateicoties savā inovatīvajām tehnikām. Par to var daļēji pateikties bundzinieka Grega Foksa reizē haotiskajam, tai pat laikā izteikti lakoniskajam piegājienam, kas vieš viņu mūzikā nosacītu džeza piesitienu un pieklājības robežās arī d.i.y. pankroka noskaņu.  

Liturgy mūzikā ir zināmas līdzības ar viņu Ņujorkas draugiem Krallice, Burzum cietuma perioda mūziku un īpaši ir jūtama ietekme no Ulver 1997.gada ieraksta Nattens Madrigal – Aatte Hymne Til Ulven I Manden. Savukārt Kolins Mārstons no lieliskās matemātiskā/progresīvā metāla grupas Behold… The Arctopus ir miksējis Liturgy pēdējo albumu. Paši Liturgy citē ietekmes ir no franču kulta metālistiem Vlad Tepes, spektrālās mūzikas komponista Žerāra Grisē, filmu mūzikas komponista Andželo Badalamenti un pakistāniešu reliģiskā dziedātāja Nusrata Fateha Ali Khāna. Kā raksta portāla Brainwashed kritiķis Džons Kīlijs, – “Pasaulei nevajag vēl vienu melnā metāla grupu, taču čaļiem no Liturgy tas nerūp. Arī mani tas apmierina, jo šis ir viens no labākajiem žanra albumiem daudzu gadu garumā.”

Ņujorkā noturēto interviju ar Liturgy līderi un vokālistu Hanteru Hantu-Hendriksu varēs drīzumā lasīt Skaņu meža mājaslapā un nākamajā žurnāla Veto numurā.

Atgādināsim, ka Skaņu Mežā šogad no viesmāksliniekiem uzstāsies arī jaunās amerikāņu pagrīdes zvaigznes Oneohtrix Point Never un Emeralds, dinamiskais disko-metāla ansamblis Chrome Hoof un prominentās vācu audiovizuālās izdevniecības Raster-Noton pārstāvji Byetone, Aoki Takamasa un Griša Lihtenbergers. Ņemot vērā šīgada muzikālo ievirzi – pagātnes stilus laikmetīgā interpretācijā un interesantās norises vietas, kas drīz tiks izziņotas, festivāla tēma ir Aizgājusī godība. 

Biļešu pārdošana tiks izsludināta drīzumā – un cenas būs cilvēcīgas.

Informācija: www.myspace.com/liturgynybm, http://greenarmmanagement.com/?page_id=9, www.skanumezs.lv

 

Skaņu mežs newsletter

Please enter a valid email address
That address is already in use
The security code entered was incorrect
Thanks for signing up