Kristīna Kēlere (Christina Koehler), galvenokārt strādājot ar pseidonīmu Tintin Patrone, ir vācu-filipīniešu skaņu un performanču māksliniece. Viņu aizrauj mūzikas, mākslas, skaņas un eksperimentālo izpausmes formu savstarpējo saikņu izpēte. Viņas radošais darbs koncentrējas uz mūzikas vizuālajiem aspektiem.
Iesaistot robotus un mākslīgo intelektu savā mākslinieciskajā praksē, Tintina Patrone izaicina ierastos priekšstatus par cilvēka subjektivitāti un fizisko klātbūtni. Integrējot šos tehnoloģiskos elementus, viņas mērķis ir pārsniegt novecojušās “cilvēka dabas” koncepcijas un veicināt jaunas perspektīvas, kas pastāvīgi attīstās līdz ar mūsdienu zinātnes un tehnoloģijas sasniegumiem.
Iekļaujot ne-cilvēciskas būtnes kā dalībniekus, Tintina Patrone mērķtiecīgi cenšas izjaukt tradicionālos priekšstatus par cilvēka subjektivitāti un iemiesojumu. Viņas performanču, instalāciju un lugu iedvesmas avoti ir tādi žanri kā konceptuālā māksla, Fluxus un eksperimentālā mūzika.
Jaundarbs festivālam: “Pure Minor”, instalācija
“PURE MINOR” ir skaņas instalācija, kuru iedvesmojusi tradicionālā Šveices “Alpsegen” – svētības lūgšana. Patrones instalācija un koncerts tapuši projekta “tekhnē” ietvaros. To atbalsta Eiropas Savienība un Latvijas Kultūras ministrija. Mākslinieces piedalīšanos festivālā atbalsta arī Gētes institūts Rīgā. Instalācijā tā interpretēta caur elektroniskām skaņām un apstrādātiem vokāliem. Instalācija darbojas skaņas, rituālu un tehnoloģijas krustpunktā, koncentrējoties uz to, kā aizsargājošie rituāli, izmantojot skaņu, var tikt pielāgoti mūsdienu pilsētvides apstākļiem.
“Alpsegen” ir lūgums Dievam, Kristum, Dievmātei, Trīsvienībai un atsevišķiem svētajiem, kas atkarībā no teksta versijas var atšķirties. Tiek lūgta Alpu un visa, kas ar tiem saistīts, aizsardzība pret gaidāmās nakts iespējamiem apdraudējumiem. Muzikāli “Alpsegen” ir recitācija, kas sastāv no rindām un rindu daļām. Parasti to izpilda konkrētās Alpu saimniecības galvenais piensaimnieks, kurš katru vakaru vai pēc saulrieta skaļi izsauc “Alpsegen”. Bieži viņš stāv uz tuvējā pakalna un, lai pastiprinātu skaņu, izmanto rokas vai vēl biežāk tā saukto “Folle” – piena piltuvi, ko, apgrieztu otrādi, izmanto kā megafonu. Tas rada iedomātu aizsargtelpu ap Alpu saimniecību, kas ilgst visu nakti. Aizsardzība sniedzas tik tālu, cik tālu dzirdams lūgšanu izsaukums jeb “Alpsegen”.
Izmantojot šāda veida koka megafonus kā galvenās akustiskās ierīces instalācijā, projekts cenšas sapludināt tradīcijas un jaunās tehnoloģijas, dekonstruēt pastorālos ideālus un pētīt spriedzi starp lauku balsu rituāliem un mūsdienu pilsētu skaņu ainavām.
Izmantojot trombonu kā galveno instrumentu un modulācijas ierīces, Tintina Patrone veido noturīgas skaņu ainavas, aicinot klausītājus iegrimt apcerīgā atmosfērā.
Instalācija būs aplūkojama 4. un 5. oktobrī kultūras ēkā “Hanzas Perons”, kā arī no 10. līdz 20. oktobrim galerijā “Smilga” ( E. Smiļģa iela 34A).